Reactie

Zojuist werd bekend gemaakt dat het kabinet en Invest-NL elk 250 miljoen willen investeren in start- en scale-ups. Ik neem contact met je op namens Dutch Startup Association (DSA), omdat ik denk dat het mogelijk interessant is om inzichten te krijgen vanuit onze vereniging, mocht je bezig zijn met een artikel over de nieuwe fondsen.

Als vertegenwoordiger van alle startups in Nederland, is Dutch Startup Association de aangewezen expert om meer inzichten te bieden in de gevolgen van deze ontwikkelingen voor Nederlandse startups. DSA speelt een actieve rol in de politieke lobby voor startups en scale-ups, zo ook in het stimuleren van en investeren in innovatie.

Waarom is investeren in start- en scale-ups zo belangrijk?

Startups zijn de grootste banenmotor van Nederland: Nederlandse startups zijn momenteel goed voor ruim 109.000 banen. DSA strijdt daarom ook voor het proactief investeren in het innovatievermogen van Nederland.

Investeren in startups is juist nu belangrijk voor de economie. Zo zorgen we dat er voldoende aanwas is van nieuwe bedrijven en creëren we nieuwe banen, die we zeker nu na de crisis keihard nodig gaan hebben. De aankondiging van het kabinet en Invest-NL om te investeren in groeibedrijven is daarom een stap in de goede richting. Graag denken we mee, vanuit de visie van alle Nederlandse startups waarmee wij dagelijks in contact staan, over de concrete invulling van deze fondsen, zegt Lucien Burm, voorzitter van DSA.

Mocht je op zoek zijn naar verdere inzichten rondom de nieuwe plannen of startups/scale-ups in het algemeen, dan bieden we graag een persoonlijk gesprek aan met voorzitter Lucien Burm. Hij deelt graag zijn visie op de zojuist aangekondigde fondsen.